Eelloona hakkas paari päeva eest levima kuuldus, et Di Weissi mehed olla hakanud mõõdukirjades kaevama, avastanud sealt folkbootide osas mitu aastat kestnud mahavaikitud spinnakerisegaduse ja plaanivat proteste esitama hakata. Meeste endiga pole rääkinud (folkboodimehed üldse räägivad vähe ja aeglaselt), aga isekeskis arutasime, et konkreetselt nende vaates mõistetav ja isegi et see praeguste paatide võrreldavust veelgi sitemaks teeb, siis olgu pealegi – hakkame lys-seadusekuulelikeks. See tähendab, et kes LYS-arvestuses sõites tahab spinnakeri kasutada, sellel olgu spinnaker ka mõõdukirjas olemas. See teeks meie LYS-väärtuseks klassimõõdus spinnakeri puhul 0,999. Karm. Klassisõitudes on spinnaker endiselt lubatud juhul, kui see võistlusjuhendis vastavalt kirjas on. Tänase sõidu vaates see tähendas, et folkboodid jätsid spinnakerid kajutisse ja saime taganttuuleotstel fokaga liblikas sõitmist harjutada. Isegi spiirad (pikk eespurjepoom) leiti selleks otstarbeks rundukitest üles:)
Ilm oli teadagi meile soodsalt tuuline, plaan nägi ette vähemalt 4 starti, rada oli “vorst” (kaks ringi). Halvim sõit mahaarvamisele. Tanel Murre ka oli meil asendusmehena kenasti kohal, Svea meeskonna vaim korras, plaan (et möllu saab) selge ja läksime!
Esimene sõit
Ai me saime hea stardi! Olime Sveaga Greta, DiWeiss ja veel mitme ees täpselt sekundiga joonel, hoog seeses ja positsioon hea. Eripärana olid meil täna ühised stardid 3.grupi orc-paatidega. Kuna nad tsipa kiiremad ja teravmad, siis start nendega on ikka paras pähkel, kus lihtne oleks ennast stardikaatrisse või üle stardijoone surutuna leida. Aga tulime toime. Tuul oli 7 m/s edelast, laine lõhkus korralikult. Rada üsna lühike ja sõit kestusega 27 minutit oli nagu üks aevastus. Arusaadav, miks neid starte ingise keeles heat‘ideks kutsutakse. Naha saime igatahes soojaks. Esimesel krüssuotsal Greta ees kasvatasime edu, plastikud olid ka kõik kusagil lähedal ja tundus suht turvaline seis. Allatuuleotsal see liblikas sõitmine oli tegelikult tehniliselt lihtne ja kiire, eriti just tänase tuulega toitis isegi hästi. Plastikud oma spinnidega kuidagi edu ei paistnud saavat ja kellel ülessaamina ka veel takerdus, siis topelthäving. Greta tegi allatuuleotsal kaks halssi ja tuli meile grammi lähemale. Me panime otse taganttuules märgile.
Teisel krüssuotsal ma täiega takerdusime. Ilmselt oli põhjus veidi eespool olev Lion, kes meie tuult rikkus. Rämedalt kaotasime kiiruses ja kõrguses. Õige moment pautida sai maha magatud ja Greta tuli tagant palju tervamini ja kiiremini… Lisaks tegime väikese ülekrüssu ja vastutuulemärgis oligi Greta sisemisena kõpsti meie kõrval:)
Allatuuleotsal Greta läks jälle kahe halsi teed, meie läksime jälle otse taganttuules. Sedasi käristasime seal ja kuna tuul vist grammi keeras meie kasuks, siis saime Gretast kiiremini, isegi 19 sek vahet. Frida jäi Greta taha ümberarvestatud ajas 1 sek:)
Tulemus (Hard oli ikka olemas, aga nimi kohtunikel läks Tõnise oma):
Teine sõit
Kahe sõidu vahel tuul korra vaikis, siis keeras pisut paremale ja hakkas eelmise sõiduga võrreldes kasvavas tempos puhuma. Stardis suutsime alahinnata orc-paatide kiirust. Blanca plaan paistis Frida stardikaatrisse suruda, meil oli tahtmine nende taha vallata, aga kuna tundus kitsaks minema siis läksime eriti aeganõudva paudi teed, hoog maas jne no täisa pekkis ikka. Frida kusjuures ei muutnudki oma kurssi vaid hoopis ignoreeris Blanca teeõigust ja me oleksime niimoodi ju vallamagi mahtunud… Oeh. Ühesõnaga Greta oli jälle läinud, vastutuulemärgiks arvestatava varuga ees. Teised seal kusagile meie vahel ja lähedal. Allatuuleotsal saime plastikutele lähemalegi, lisaks juhtus, et pöördemärki läksime samal ajal suurte orc-paatidega. Seal tuli kisa ja karjumist. Igal juhul saime ilusti sisemistena märgi võetud ning segamatult uut krüssu alustada. Teises krüssus lõikasime rajapoole valikuga kõvasti näppu ning kaotasime teistega võrreldes ohtralt aega. Saime näha, kuidas allatuulemärgis veel meie taga olnud Di Weiss (kes teist rajapoolt läks) oli nüüd krüssu lõpus isegi Gretast füüsiliselt ees. Finišeerisime füüsiliselt viimastena, ümberarvestused andsid siiski kolmanda koha.
Kolmas sõit
Start sai kehvem, jäime Greta ja veel mitme paadi taha lõksu. Di Weiss oli kohe meie ahtris. Pautisime ennast vabaks, aga kiirust ei leidnud. Greta, kes oli eest ära, pautis meid kontrollima jne. Tuul puhus nüüd juba 12 m/s ja tundus et veel palju rohkemgi. Krüssus ikka laine lõi juba üle komingsi igatahes ja rooli kuulamisega oli tükk tegemist. See hakkas kohe väljenduma ka igasugustes emotsionaalsetes situatsioonides, kus näiteks Di Weiss sõitis vasakul halsil olles külma rahuga Gretale ette. Greta viimasel hetkel luhvas, aga küljed said ikka kokku ja segadust üksjagu. Me ei näinud kusjuures, et Di Weiss oleks heastamiseks trahviringi teinud… Frida olla samuti Gretale vasakuga ette jäänud ja Greta pidi grammi luhvama, aga jättis protestimata. Eriti karm oli olukord, kus suur Bossanova arvas, et on hea mõte vasakuga meie pöördemärgi juurest läbi krüssata, aga Fridal vist oli mingi tõrge ja läks märgist vähe suurema kaarega… kõik see kari mehi siis röökis seal midagi:) Meil enam midagi sportlikku polnud korda saata, aga meri oli karm ja tegemist ikka jagus finišini välja. Suured jahid ümberringi ikka hoolega broach’isid küll üksi küll kahekaupa, Forte lõhkus enda spinnakeri jne. Kohtunikud pidasid õigeks juba peetud sõitudega tänaseks piirduda ja võistluse lõpetatuks lugeda. Olimegi piisavalt väsinud ka juba ja tundsime otsusest pigem rõõmu. Selline spordipäev.
Tulemus:
Koondtulemused:
Delfis kommentaar