Lühirada 04.08.12

Ilm oli jällegi fantastiline – päike paistis ja tuul lausa lõõskas. Registreerunud koguni 11 folkbooti, kellest 2 ka soomest ja 1 kogunisti plastikust. Äge! Ja no mõnikord kohe veab viltu – selliselt võiks Svea vaates võtta kokku folkbootide ja veerandtonniste karkavõistluse lühirajasõidus. Sportlike tulemuste osas muidugi võib rahul olla seniks kuni neid jagus, aga ilma viperusteta ei möödunud ükski sõit ja no me läksime sellega päris kaugele vist täna e. saime teada, mis tunne siis ikkagi on, kui su enda jahil mast murdub…

1. sõit

Valdavalt 5.-6. kohal laabunud sõit sai ootamatu pöörde kui esimese otsa mehed (Tuuli, Ahti, Greta) teisel e. viimasel spinniotsal omavahel pusima hakkasid ning sellega oluliselt aega kaotasid. Svea oli ka gramm kõrval teistest ja muidugi võisime ka mingi ekstra tuuleiili saada. Igatahes õnnestus meil neist kolmest mööduda ning lõpetada soome paatide Made ja Lipla järel esimese eesti paadina kolmandana. Liplaga kusjuures jäi meil vaheks 1 sekund mis distantsiliselt väljendus ca 30 sentimeetriga. Tuul ka alles kogus hoogu.
Tulemus:

2. sõit

Teine sõit ja Ahti järel teine koht – sellist edu ei osanud küll oodata. Tegime omaenda tavalist head sõitu, mille lõpetuseks tehniline viperus spinni poomiga, mis ei lubanud meil soovitud ajal halssi teha. Selle tõttu eemaldusime ülejäänud seltskonnast ja õnnestus muust pundist segamatult hoogu võtta.
Tulemused:

3. sõit

Selle sõidu võib kergelt p..sse läinuks lugeda. Kõik oli veel ok ja Sveal neljas positsioon, kui me paremal halsil teise ringi viimasesse märki jõudes Ahtiga kohtusime… Tuli vasaku halsiga peaaegu märki välja ja pautis meile külje alla. Tuul puhus selleks ajaks juba kõvasti, meil kreen korralik ja taglased puutusid kokku… Karjusime mõlemad protesti, aga Ahti protest tundus veenvam, kahtlesime enda õiguses ja tegime igaks juhuks karistusringi ära. Väitsid, et me olime vallanud… Krt märk oli siinsamas ja kui neil ka kreeni oleks jagunud, oleksid ära ka mahtunud. No las ta olla. Karistuseks tehtud halsi ja paudiga (spinnipoom tuli ka ära võtta ja tagasi panna) möödusid meist Greta ja Vana Arm. Ja no kui juba hakkas minema… siis nüüd katkes meil topi juurest spinni vall ja teise poole spinniotsast lasime seega fokaga. Juuksekarva võrra jäime veel Topu ette… Prrr…
Tulemused:

4. sõit

Olles eelmises sõidus ilma jäänud spinnivõimekusest häälestasime end allatuules nüüd liblikas sõitma. Häälestasime sedavõrd hoogsalt, et jäime starti täiega hiljaks. Kusjuures mingi imenipiga see kõigi tagant küll hiljem, aga ilusasti kaatri juurest vabalt tulek osutus edukaks ja teised, kes piki liini altpoolt olid õigel ajal joonel, olid mitmed peagi meile kaotamas. Krüssasime seal siis hoolega, et näha kes nüüd juba paudi teinutest meist ees ja kes taga. Ahtist olime endagi üllatuseks ees ja näha oli, et nad vasakuga meie eest mingi nipiga läbi ei jõua – on sunnitud kas pautima või vallama. No kahjuks nii uskumatu kui see ka polnud, nad siiski sõitsid meile lihtsalt külje pealt ristisuunas sisse nii meetrikese kaugusele ahtrist. Kuna me olime kõvasti kreenis ju ka, siis pigem sõitsid nad meile teki peale ja no siis meie ahterstaak jäi nende vööri taha kinni ja maanduti ka natuke mootori kronsteinile, sest ahterpeegli ülemine laud ka läks meil pikuti pooleks. Ja siis käiski veel lisaks hele plaks – Svea ahterstaak lendas vilinal Ahti kokpitti ja Svea mast praksatas ahterstaagist tõmmatuna saalingu juurest pooleks. See protestihüüe enam väga vali meie kurgust ei tulnud, nõutus oli liiga suur. Et kuidas saab nii juhtuda, aga näe saab. Sellega oli tänaseks sõit läbi. Karm. Korjasime oma kola kokku ning tiksusime foka abil tagasi sadamasse. Illgelt kahju oli.
Svea protest muidugi rahuldati ja selle sõidu tulemus läks eelmiste sõitude keskmise põhjal ennistamisele.
Tulemused:

Viienda sõidu ajal me klaarisime sadamas paati ja mõtlesime sellele, kuidas Svea neljapäeva õhtuseks Soome minekuks korda saada – Viaporin Tuoppi’st oleks siiski kahju mitte osaleda. Ühesõnaga saab ikka paras n…s nädal ees olema.
Tänased lõplikud tulemused: