Terra Feminarum ja mõned viimased KJK kolmapäevaregatid

5.kolmap start
5. kolmap. start, Greta paari paadipikkuse jagu otse meie taga.

Merel käidud jälle ja peab ütlema, et laeb ikka endiselt väga hästi! Aga enne tänasest regatist rääkimist mainiks paari möödunud kirjapanemata sõitu:).
Üleeelmisel, 5. KJK Kolmapäevakul, olime Sveaga kenasti olemas. See oli see jubedalt tuuline kolmapäevak, kus saime ikka paar korda omavahel arutada teemat, et kuidas see paat neid lainest ja tuulest tulenevaid pingeid ikka välja kannatab. Aga no kannatas hästi. Startisime väga hästi ja hoidsime juhtpositsiooni terve sõidu, kuni Hard läks lohakaks, tegi muulide vahelt juba sees olles 100 meetrit enne finišit ühe läbimõtlemata manöövri… Terve sõidu kannul olnud Greta ei jätnud seda võimalust maast üles võtmata ja täielikust lollusest kaotasime neile 2 sekundiga! Nuta või naera, aga vähemalt ehk jälle õppisime sellest, et sõida oma kuradi sõit lõpuni! KJK kajastus, pildid ja protokollid SIIN.

Terra stardiootus
Ootame Terra Feminarum’i starti. Svea oli ainuke folkboot.

No ja siis oli ju Terra Feminarum, kus sõitsime koos ülejäänud LYS-kambaga ümber Naissaare. Hardil olid seal meeskonnaks kaks kolleegi, Kair ja Sven. Sõit oli olnud osalevate paatide arvu ja liiklustiheduse poolest pigem üksildane, aga sõpradega merel oli ikka tore ja varem purjetamisega vähe kokku puutunud meestele oli käik üsna mokkamööda.  Kairi tehtud mõned fotod SIIN. KJK kajastus, pildid ja protokollid SIIN.
6. KJK Kolmapäevak oli jälle üle keskmise tuuline. Svea oli põhikoosseisus ja meeles pole sellest tagantjärele vist palju muud kui et Greta sai stardist kohe ees minema ja suutis seda vahet sõidu jooksul vähekesevõrra kasvatada. Kusjuures ei teinud enne finišit ka mingit sellist manöövrit, mis Svead oleks mööda lasknud;) KJK kajastus, pildid ja protokollid SIIN.

7.kolmap lysid
Enamik nendest olid täna LYS-grup stardis…

Ja nüüd tänasest, 7.KJK Kolmapäevakust, sest midagi on veel meeles. Ilm lõpuks peale nädalast puhumist hakkas rahunema, aga ikka jagus seda läänesuunalist jõudu. Puhus 6-8 m/s  enamuse ajast. Uskumatult palju paate oli kusjuures täna stardis. Imestama lausa pani. Folkbootidest olid lisaks Sveale ja Gretale veel ka Topu ja eriti kena, et ka kaks värskelt Rootsist toodud folkbooti, Iva ja Norden, olid ennast täna näitama tulnud. Kui kolm esimest gruppi olid juba ära startinud, siis meil ikkagi vajusid suud lahti sellest, kui palju paate nüüd veel meiega koos LYS’is enda starti olid ootama jäänud. Start sai meil Sveaga üsna hästi täpselt kaatrisse ajastatud ja õnnestus ennast nii Gretast kui Topust vabaks mängida. Kui Greta kaatri ees meie läbi laskmiseks hoo maha lasi, siis Topu seda ei teinud ja saime neid selle eest protestida. Või noh tegelikult tagantjärele saime teada, et ei saanudki, sest nad tegelikult ei võistelnudki üldse… Mismõttes!?! Igatahes nad tegid nägu nagu võistleksid, pressisid meie peal minna veel mõnda aega, enne kui meid vabaks lasid ja oma trahvipööret tegema asusid.  Greta oli selle ajaga vabalt pealmisena minnes meiega väikese vahe sisse saanud. Rada oli keset lahte vastutuulemärki ja stardipoisse tagasi kaks ringi, finišiga  merel. Eks Frida pani plaanipäraselt ees minema, Lion ja Di Weiss tegid samuti ees vehkat, edasi olid siis Greta, Svea, Gamajon jne kogu see armaada väikeste vahedega. Krüssus mere poolt minejad täna kippusid eelist saama, maa poolt minejad kaotama. Sveaga me isegi mõlemal ringil millegipärast otsustasime ikka maa poolt minna. Teisel ringi saime juba ise ka aru, et korralik viga. Esimesel ringil Gretaga krüssus vahe veidike venis, kuna nad ei tulnud nii maa alt kui meie, aga Greta õppis meist kiiremini ja sai teisel ringil merelt minnes juba kõvema edumaa. Me juba hakkasime vaatama, et kas mahajäänud Topu merelt minnes meile nüüd sedasi järgi ei jõua. Õnneks ei saanud ja teise ringi allatuuleotsal sõitsime osa sellest kaotusest ka tagasi, aga no see tagantjärele tarkus juba ja kas nii meil õnnestubki Di Weissi käest vist peksa saada:) Nemad ka läksid mõlemar ringil merelt ja kaotasime neile gramm üle minuti… Plastikpaatide rõõmuks vaibus tuul esimese ringi lõpuks oluliselt, andes neile folksudega võrreldes veel lisaeelist. Üldjoones vahed venisid ajas aina pikemaks, aga järjestuses enam peale stardimadinat suuri muutusi ei toimunud. Sõidu lõpuks Topu oli meist natuke rohkem tagapool kui meie Gretast. Norden oli ka Topu taga täitsa pildis. Iva oli vist alles teist korda merel üldse ja küllap häälestavad ennast veel väheke. Eks tik-tak tegi pärast protokollis korrektuure ka ja lõppkokkuvõttes 4. koht.

Kokkuvõttes purjetamine on ikka fantastiline, eriti kui rohkem folkboote starti hakkame saama! Kindlasti tasub  vahel und oodates vahelduseks ISAF’i reegleid ning võistlusjuhiseid ka lugeda – nii hoiame äkki merel ära mõne ebameeldiva õnnetuse (loe KJK lehelt mis kurb lugu juhtus) ja ise mitte võisteldes satume vähem segama neid kes võistlevad;) Peace!