1. KJK kolmapäevak, 08.05.13

foto: Leida Lepik

Tehtud see 2013 hooaja avapauk nii võistlemise kui üldse esimese korda purjetamisega! Tööd on sel kevadel paadi juures ikka kõvasti olnud ja tänud kõigile, kes sealjuures abiks käisid.  Nagu kõik see kevad on viimasel hetkel tulnud nii ka kõik tööd paadi juures kui ka tänasele sõidule kohale jõudmine on üks nipitamine olnud. Hard, kelle autos olid täna purjed ja kelle peale oli regamine jäetud, jõudis kohale alles 30 min enne starti. Oliver sai selleks ajaks oma praega ühele poole ja no tore, et Tõnis vähemalt masti kalded ja vandi pinged parajaks jõudis kruttida ja provejanti märkas hankida – muidu oleks päris pees olnud vist. Arvata võib, kui närviliselt siis uut grooti esimest korda peale sikutati (alustuseks ikka tagurpidi) ja muid viimase hetke asju tehti, et hea et tülli ei läinud ja enne starti jõudsime veel ühe paudigi katsetuseks teha…

Ja no tüüpiliselt olime me stardipaugu ajal kolmest stardisolijast mitu paadipikkust tagapool, et siis sealt oma kohta võtma hakata. Meist väga palju hiljem startis kusjuures veel ka Marielle, kelle siluett Lennusadama poolt alles tulemas paistis…. Pole neil ka kerge elu.

Rada oli imekspandavalt pikk: muulide lähedalt start, vastutuulemärk (-), Katariina (+), Kuulimuna (+), Katariina (+) ja finiš jõel. Tuult 8 m/s idast, lainet polnud olla ja tuulgi see kukkus koos päikeseloojanguga. Mõnus ja ilus!

Algusjärjestus oli Gunilla, Frida, Svea, Marielle.  Gunilla hoidis suht võrdset käiku, aga kippus alla vajuma. Frida (RJ) seevastu  võttis väga teravat kõrgust ja käik oli ka meist gramm parem, et me päris imestasime kohe. No ta peabki kiirem olema, aga kas just niipalju, saame veel näha, mida ta hooaja jooksul korda saatma hakkab.

Esimeseks märgiks olime Fridast juppmaad taga, Gunillast juba ees. Spinniotsal Fridal paistis spinniga kõik klaar, aga üles ei veetud ja siis pärast kui üles veeti, siis oli tõrge ja rohkem spinni ei näidatud. Igatahes läksime suht hooga mööda, Gunilla hoidis kenasti 100m vahet. Krüssuotsal saime vahet Gunillaga oluliselt pikemaks, aga Frida läks jälle müstiliselt teravalt meist mööda ja seda pikalt kohe. Kusjuures saime imestada, et Marielle, keda stardis justnagu poleks olnudki, tuli ka kolinal kõigile järgi. Ohtlikud paistavad sel aastal need plastikpaadid meile igatahes. Ja no siis spinniots jälle käes ja siis me seal jutustasime ja nautisime ilusat ilma ja edu, et tegime mingi hiirrrmsa sõiduvea ja magasime õige halsiaja maha, et vaatasime hirmuga, kas äkki Gunilla nüüd enne meid märki ei jõua. Õnneks ei jõudnud, aga vahe oli nii väike, et saime öelda asju üksteisele. Frida jälle spinnita hävis sajaga ja Marielle läks ka mööda neist. Tagasi sadamasse krüssuotsal me ikka hakkasime veel vaatama, kuidas oma imeliselt tutikat grooti kortsudest vabastada ja mida teha ahterstaagi ja parduunidega ja saimegi midagi niipalju korda, et kohe korraliku vahe sõitsime kõigiga sisse. Ja nii saigi läbi see kassi-hiire-mäng.

Hea et niigi läks ja et Oliver krüssus perseli käies ikka paati jäi et me muid imelikke asju ei suutnud negatiivselt realiseerida kogu oma roostesoleku ja kiirustamise juures. Super oli jälle purjetada ja nii oma paadi meeskonda koos tegutsemas näha kui ka muid tuttavaid naerul nägusid kohata!  Ja muidugi tervitused kangetele kaasvõistlejatele ja eriti veel Gunilla värskele kaptenile Kaidorile ja tema meeskonnale!