Svea 2. KJK Kolmapäevaregatt 14.05.2014

Leidalt pilt ka
stardiootel Svea (foto: Leida Lepik)

Päevad pole vennad… Ilm ja seltskond olid täna igati suurepärased! Vaatamata jahedale põhjatuulele andis päike palju lootust ja stardivalmis olid ennast meile lisaks saanud veel 2 folkbooti – Gunilla ja Greta. Sveaga eelmisel aastal ohtralt Greta poolt karistatuna oli juba ette kahtlus sees, … ja psühholoogia murdiski täiega:). Saimegi täna kohe oma esimese ketuka kätte.

Ja kuigi kõik purjetamisesse ja merel olemisse tundus super, siis stardist alates täna asjad piigem pisut kärisesid. Kuni selleni välja, et vahetult enne finišijoont märki võttes spinni vette lasime ja seda veest välja sikutades sõna otseses mõttes käristasime.

nagu haijad meil kannul... (foto: Tommylyy paadipood)
nagu hagijad meil kannul… (foto: Tommylyy paadipood)
... ja start
… ja start

and race:)

Start tundus poieelisega ja see justkui õnnestus ära kasutada – olime kõige poipoolsemana õigel hetkel ja hooga joonel. Ainukese hädaga, et kohe meie järel tulid Frida ja teised veidi kiiremad plastikjahid, kes meist kohe pealt mööda hakkasid hiilima. Tuul muidugi võeti meilt sellega ära ja vabaks pautida ka ei saanud, kuna tagant tuli veel teisi paate, kellele me siis teed oleksime  pidanud andma. Greta pautis ja läks vasakul halsil. Kusjuures oli tunda, et polnud käik päris see õige, aga saa sa siis aru ja nii me oma sõitu tiksusime. Ahjaa, rada oli jälle 8-; 7-; 8-;7-; Fm. Kui märgile pautisime, siis sai selgeks, et lisaks putket teinud Fridale, üllatuslikult jälle minekut teinud MaryLou-le, vobsee sõitu teinud Oliviale, oli ka lahe teisest otsast lähenev Greta meist vist ees. Ok see veel muutus ja meeskonna paanikale vaatamata saime ilma protestita Greta vööri eest läbi, aga seegi edu jäi lühikeseks. Märgis olime Greta ahtris, aga spinniga puterdasime ja Greta libises nii 75m kaugusele. Fridad ja tegelased olid kaugel ees. Tagasi stardimärgis olime suurte jahtidega korraga ja paras rapsimine sellega seoses – lõikaseime neil eest läbi ja napilt pääsesime. Meie sabas olnud Gamajon jäi neile

teist korda stardimärgis
teist korda stardimärgis (foto: Leida Lepik)

jalgu ja sealt kostis ikka päris räpast sõimu:) Meie aga olime täpselt Estella ahtris, et sõida või tagant sisse ja pautida ei saanud, kuna suured panid pealt poolt üle… Kui siis paudi saime teha, jäime veel seisma ka ja no ikka pekkis oli korralikult. Tagantjärele võiks igasuguseid asju öelda ja mõelda, et mida oleks saanud veel ette võtta või katsetada vähemasti käigu sissesaamiseks, aga polnud vist enam moraali ja mõte ei töötanud. Kohad olid nii-ehk-naa jagatud ja polnud ju enam kuhugi kiiret. Teisel ringil spinniga märgis olime jälle napilt suure jahi ees ja seal siis sai see spinni vettelaskmise trikk ära veel tehtud. Nagu punkiks või nii:)
Igatahes reastus mitmeid tehnilis pisiasju, mida paadi juures lähiajal korda tasub teha, spinnakeri rebenditest rääkimata;). Meestele muidugi koht mõtlemiseks, mida me taktika, trimmi ja tegutsemisvilumuse osas ette saame võtta. Õppimiskohti on ja peaaegu tekkis mõte üks treeningsõit lähiajal kalendrisse panna. Kuradi hullud ikka:)